Ten artykuł będzie traktował o nowej akcji mediów publicznych: „Chcę się włączyć„.
Akcja polega na uświadomieniu nam, Polakom, że jesteśmy w czołówce krajów niepłacących za abonament mediów publicznych. Albo inaczej: że jesteśmy najgorsi w płaceniu.

Nie wiem, czy widzieliście reklamy w telewizji. Jeśli nie, to jest szansa, że nie zdążyliście się zrazić do akcji (choć być może znajdzie się choć jedna osoba, która poprze akcję).

Pierwszy spot, Pani tworząca modę, która wstydzi się niepłacenia.

Drugie to Pan Andrzej

Pokazywanie kolejnych filmów odpuszczę sobie, bo już sama popularność na YouTube świadczy o poziomie.

Zamierzenie twórców jest takie:

[box type=”info”] 1. miejsce wśród krajów UE w niepłaceniu abonamentu to żaden powód do dumy. Dołącz do naszej akcji i dowiedz się, dlaczego powinniśmy płacić abonament. [/box]

Jak się ma to rzeczywistości? Ano nijak. Twórcy akcji wpadli na pomysł (może nie zbadali rynku) że uruchomią Fan Page na Facebook. Zazwyczaj Fan Page służy do komunikacji obustronnej. W tym przypadku komunikacja jest jednostronna i miażdży założenia akcji.

Pomiędzy innymi możemy przeczytać takie komentarze:

Komentarzy na nie jest wiele. Przeglądając fan page nie znalazłem pozytywnych komentarzy, najlepsze komentarze oscylują wokół postawy neutralnej.

Patrząc na styl komunikacji na Facebook, organizatorzy chyba założyli że narzucą społeczeństwu swój tok myślenia. Nie odpowiadają na komentarze. Rzucają czasem „ciekawostki”, które komentują tylko ludzie. Jaki jest sens takiej akcji?

Akcja w Internecie funkcjonuje na dwóch płaszczyznach:

Facebook: https://www.facebook.com/placeabonament

Strona www: http://www.placeabonament.pl/

Po co to wszystko?